Labradory mają to w genach
24 września 2008, 14:33Badacze z Uniwersytetu Minnesota ustalili przyczynę choroby trapiącej kilka procent labradorów. Jak się okazuje, odpowiedzialna jest mutacja w jednym z genów.
Google News po polsku
24 września 2008, 11:30Google uruchomiło polską wersję popularnego serwisu Google News. Obecnie możemy w nim zapoznać się z informacjami z ponad 300 źródeł.
IBM wycofa się z ISO?
24 września 2008, 10:45IBM grozi wycofaniem się z prac Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO). Działania Błękitnego Giganta mają związek z kontrowersjami wokół głosowania nad OOXML.
Okrężną drogą do wyleczenia infekcji
23 września 2008, 20:17Naukowcy z Uniwersytetu Calgary odkryli nową metodę walki z ciężkimi infekcjami płuc u osób chorych na mukowiscydozę, jedną z najczęstszych chorób genetycznych człowieka.
Pociągająca apoptoza
23 września 2008, 20:06Apoptoza, czyli samobójcza śmierć komórki, umożliwia przyciąganie okalających komórek i pozwala w ten sposób formować tkankę - informują badacze z Duke University. O odkryciu informują na łamach czasopisma Science.
Dwulatek na płozach
23 września 2008, 10:38Podczas gdy inne 2-latki dopiero zaczynają się czuć pewnie na własnych nogach, ich rówieśnik z Nowej Zelandii, Gustav Legnavsky, bierze udział w zawodach narciarskich dla kilkakrotnie starszych juniorów.
Windą do nieba
23 września 2008, 09:00Japońscy naukowcy chcą wybudować windę, która wyniesie pasażerów na wysokość 36 tysięcy kilometrów.
Stephen Hawking odsłonił Pożeracza Czasu
22 września 2008, 13:08Stephen Hawking, jeden z najwybitniejszych fizyków, autor m.in. "Krótkiej historii czasu", odsłonił na Cambridge University niezwykły zegar. Urządzenie do mierzenia czasu nie posiada wskazówek ani cyfr i jest dziełem doktora Johna Taylora.
Piękny zapach, piękne sny
22 września 2008, 10:55Chcesz mieć piękniejsze sny? Ustaw sobie w sypialni bukiet pachnących kwiatów.
Nie ma to jak Honda po Armanim
22 września 2008, 09:45Konsument z większą wiedzą na temat pewnego rodzaju produktów bardziej je ceni, gdy przed spotem, w którym się one pojawiają, obejrzy reklamę kojarzoną z bogactwem (Journal of Consumer Research).